Posted by: mavrodieva | март 7, 2009

Солидните двумесечни списания

Foreign Policy, Human Capital, L’Europeo. Три солидни списания на българския медиен пазар, които имат постоянна (а и вероятно нарастваща) читателска аудитория и които покриват високи стандарти. Всяко от тях има своята специфика, брандовете им се разпознават и откриват както на щандовете и сергиите за вестници и списания, така и в интернет.

hc_logoHuman Capital, издание на Job.bg, има и своята версия на сайта humancapital.bg. Луксозно оформеното списание представя позиции и мнения на специалисти в области като Човешки ресурси, PR, мениджмънт и др., като всеки от тях е представен със снимка. Акцентира се на експертното им мнение и на това, че като професионалисти могат да бъдат представени визуално и персонално. Интересен момент в графичното оформяне на списанието и при създаване на концепцията и рубриките е насочването към сайта на списанието, където читателят вече като посетител в мрежата, може да гледа видео с тези, които са интервюирани или които са дали своето мнение по дадена тема. Това е добре приложен нов подход при създаване на медия. Преценено е, че хартиеният вариант вече не е единствен, а успоредно с представянето в електронен формат в интернет, се публикуват видеозаписи към отговорите на въпросите на журналистите. Тук вече има друг тип медия, която дава възможност да се види и чуе интервюирания, ако темата, по която говори, представлява интерес за читателя. Може да се каже, че е реализирано двукратно достигане до читателя, макар това да не е на 100 процента за всички материали. Възможно е посетителят на мрежата да прочете материалите в сайта и също да се насочи към видеозаписите. Това не е само въпрос на автентичност, нито на ненужно дублиране, а по-скоро преосмисляне на медиите и избягване на школските критерии за класифициране. Например в последния брой не само отговора на въпроса към Емил Абаджиев, съсобственик на „Денил“ (Denyl Fashion House), Какво ви привлече към модния бизнес в годините на променяща се обществено-политическа и икономическа номенклатура? Имахте ли увереност тогава, че от това може да се печели в България?”, може да се види на видео, а това важи и за останалите материали.”, може да се гледа и слуша, това се отнася за всички важни материали и теми в броя.

3b897a9a221Тематично обособените материали във всеки отделен брой в LEuropeo провокират да се върнеш отново към тях. Макар някои от броевете да не достигат нивото на другите, например на първия, излязъл на 15 април 2008, те формират един друг тип четене, което изисква задълбоченост при прочита и възприемане, селектиране на информация, понякога предварителни познания, за да се верифицира информация. Последният шести брой, посветен на скандалите, ги представя в една доста широка гама на проявления. Българските автори (Бойко Василев, Петър Волгин, Калина Андролова, Иво Христов) в него започват да се открояват като умеещи да създават такава журналистика, която да удовлетворява по-претенциозни вкусове.

fplogoForeign Policy е създадено през 1970 година от Samuel Huntington и Warren Demian Manshel, а сега се издава от Slate Group, което е част от Washingtonpost. Публикува се на арабски, френски, японски, португалски, корейски, испански и на … български. Анализите, коментарите, прогнозите провокират читателя да отдели време, за да вникне в тях и да извлече полза за себе си, за бизнеса си, да свери часовника си с това какво се случва. Читателят може да го чете като добре оформено луксозно издание, но може и да го намери в сайта foreignpolicy.bg .

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

Категории

%d bloggers like this: