Posted by: mavrodieva | март 27, 2009

Поредицата „Джобен наставник“ на сп. Мениджър

Полезни четива по комуникации и управление в нетрадиционна форма

Джобен наставник на първо четене звучи колкото тривиално, толкова и непретенциозно. Това обаче е само на пръв поглед. Защото когато закупиш някое от тях и го прочетеш, пътувайки, оценяваш удобството на малкия формат. Когато го четеш като професионалист, се замисляш, сравнявайки своите познания и опит с тези, представени в книгите. Когато се насочиш към самоподготовка или подготовка на обучения, оценяваш ползата от такова издание. При това поредицата не се издава по познатите преди схеми и системи от издателства, а е от списание Мениджър. Поредицата „Джобен наставник” проект, реализиран от сп. „Мениджър” и Harvard Business School Press.pic_441_bg

Издаването започва през 2007 г. с четири заглавия, като от 2008 г. всеки месец се издава по едно заглавие, което е трайна практика вече втора година. Тематиката е широка, като всяко издание е посветено само на една тема, като информацията е написана четивно и същевременно систематизирано.

Читателят може да открие широка гама от теми. Серията „Джобен наставник“ предлага информация и варианти на отговори, които всеки си е задавал поне няколко пъти в професионалната си кариера. В издаванията се дават отговори на въпроси, казуси и на ежедневни, както и на сложни понякога ситуации. Книгите не изпадат до нивото на рецептурници, по-скоро са помощно средство, както за преподаване и самообучение, така и за самооценка, тъй като някои съдържат, тестове за самооценка на научените. А примерите също представляват интерес за нас в една динамично променяща се среда.

kriza-big3Ето някои от заглавията, които варират от актуалното „Как да се справим с кризата”, през провокативните „Управлявай шефа си”, „Как да уволняваме”, „Управлявай трудните взаимоотношения”, „Ефективният лидер”. Сред добрите и прагматични четива спадат и „Управление на екипи”, „Управление на проекти”, „Не се страхувайте, делегирайте”, „Как да пишем успешно в бизнеса”, „Как да провеждаме срещи”, „Коучинг”, „Управление на времето”, „Успешните презентации”, „Успешната обратна връзка”, „Как да създадем бизнес план”, „ Как да управляваме стреса”, „Как да управляваме собствената си кариера”, „Как да убеждаваме” и др.

Какво показват тези издания? Видно е, че са обхванати различни области: от управление на човешки ресурси през подбор на персонал до етапа на уволнението; през различни аспекти на управлението: времето, събрание, кореспонденция, до чисто психологическите аспекти в бизнес отношенията като взаимоотношения, стрес, тренинги / коучинги и други. Чисто академичните четива, учебниците, помагалата имат своето място в университетското обучение. Същевременно издателски и медийни групировки се ориентират към преводи и издаване на полезни издания и то не като еднократни прояви, а като проява на траен интерес. Това е една устойчива тенденция, насочена към формиране на трайни умения и знания на различни групи от обществото, за представяне на знанието като достъпно и като необходимо условие да бъдеш успешен в една динамична среда.

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

Категории

%d bloggers like this: