Posted by: mavrodieva | януари 27, 2012

Президентските речи – какво ги прави въздействащи?

Речите – какво ги прави усешни, въздействащи, запомнящи се? Ясният изказ, образите, посланията в тях? Краткостта или метафоричността?  Няма еднозначен отговор на тези въпроси. Както от анализатори, така и от ораторската публика.

Едни предпочитат красивите слова, други кратките фрази и ясните послания. За някои ораторът трябва да говори кратко, но въздействащо. За други ораторът не бива да говори като в ежедневието.

Реторични методи за анализ или количествени измерители?

Изследователите прилагат различни методи при анализите. Например колко думи има в едно изречение или средно в изреченията в една реч на даден оратор. В това число и президентските речи. В речи на американски президенти.

Вижте какво точно е представено като резултати в публикация по тези теми.

Ето и примери. Публикацията от 25 януари 2012 г.  „My Message is Simple“: Obama’s SOTU Written at 8th Grade Level for Third Straight Year от  Eric Ostermeier,  в блога  Smasrt Politics, с подзаглавие „Political analysis by and beyond the numbers since 2006“ http://blog.lib.umn.edu/cspg/smartpolitics/2012/01/my_message_is_simple_obamas_so.php

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

Категории

%d bloggers like this: