Posted by: mavrodieva | юли 16, 2012

Нови полета за развитие на реториката

Нови полета за развитие на реторика. Едни от тях са в областта на интеркултурната комуникация. Вече има създадени традиции в проучването на интеркултурната комуникация.

Реториката и интеркултурната комуникация вече разширяват полетата на изследване и имат пресечни точки и с писмената комуникация и кореспонденция.

Тук се използва терминът „интеркултурна реторика“.

За някои това може да е странно, но при отчитане на практиките, този термин постепенно навлиза в теорията.

Като отново се прави едно раширение на реториката към писмената комуникация, тук в частност е тази в класната стая, т.е. по време на преводаване и усвояване на умения.

Мултинационалните компании, глобализацията, а и редица други фактори създават условия да се проучва професионалната комуникация.

Отново се търсят пресечни точки с реториката и различията в културата.

Корпоративната култура, ценностите на компанията, фирменият етикет и протокол се отчитат като важни фактори от тези компании. Както и как тези правила и ценности, норми и стандарти се възприемат от служителите в отделните офиси на тези мултинационални компании в различни държави.

Също така и нетикетът е част от проявленията на тази интеркултурна комуникация, по-скоро унификацията при общуване през интернет в един глобализиращ се свят.

Налага ли се обучение на персонала по тези теми? Вероятно да.

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

Категории

%d bloggers like this: